Open brief nieuwe partner papa of mama | Villa Pinedo | STIEFenCO
3712

Open brief nieuwe partner papa of mama

Na de eerdere brieven ‘Aan alle gescheiden ouders van Nederland’, ‘Aan alle leraren en leraressen in Nederland’, ‘Aan alle volwassenen in ons leven, lanceert Villa Pinedo nu een prachtige nieuwe Open Brief: ‘Lieve (nieuwe) partner van papa of mama’.

De jongeren van Villa Pinedo hebben de inhoud van deze brief samengesteld, met alle ervaringen die zij hebben met nieuwe partner(s) van hun ouder(s).
In deze brief staat wat veel kinderen van gescheiden ouders denken en voelen als er een nieuwe partner van (één van) hun ouders in hun leven komt.

Villa Pinedo is gestart door Marsha Pinedo. Bij Villa Pinedo zijn kinderen van gescheiden ouders aan het woord. Dat is wat onze stichting zo bijzonder maakt. Kinderen van gescheiden ouders zijn de experts en de ervaringsdeskundigen. Want wie weet er nou beter hoe het is om te leven met gescheiden ouders dan zij zelf?
Zij zijn met meer dan 250 ervaringsdeskundigen (van 14-26 jaar) en zetten zich als vrijwilliger in als Buddy of geven via het forum advies aan kinderen en ouders. Ze schrijven blogs om hun ervaring met lotgenoten en ouders te delen en ze nemen vlogs op.
Ook geven zij workshops aan (v)echtscheidende ouders die in het ‘Kinderen uit de knel’- traject zitten.

Ze maken volwassenen bewust van wat er in het hoofd en het hart van kinderen met gescheiden ouders omgaat.

Wil je de hele brief lezen? Klik hier om de brief te lezen.